2012. december 6., csütörtök

Sörös szappan


100 g pálmaolaj, 100 g kókuszolaj, 200 g rizsolaj,
152 g sör
55.137 g NaOH
Habszappan:
50 g kókuszolaj, 100 g napraforgó olaj, 25 g kakaóvaj, 25 g rizsolaj
76 g dessztilált víz
28.026 g NaOH
Műanyag eldobható poharak
Egy üveg sört felfőztem, hogy elpárologjon belőle az alkohol. Ez tartalék lángon jó 5 percig tartott. Kihűlés után, letakarva a hűtőbe tettem egy éjszakára. Ha barna sörrel készítjük sötétebb, ha búzasörrel világosabb lesz a szappanunk.
A 2 dl-es műanyag poharakat belűről  kikentem egy kevés napraforgó olajjal.
Az NaOH-t elkevertem a sörrel. vigyázzunk mert habzik!Ezért ajánlatos a lúgoldó edényt hideg vízben hűteni. 
Megfelelő hőfoknál (40C'-fok), a szokásos módon az elegyített lúg-olaj keveréket elkezdtem mixerrel eldolgozni. Gyorsan keményedik, a pudingos masszát az előkészített poharakba elosztottam.
Habszappan készítése:
A szilárd olajokat szobahőmérsékleten elkeverem, amíg szép habos nem lesz.
A folyékony olajok hozzáadásával tovább mixelünk. A legvégén kerül hozzá a hideg lúg,  Ezt a masszát habnyomóba is lehet rakni, és úgy formázni, én  egyszerűen a sörös masszára kentem.
Letakarás után másnap kivehető a formából.
Ennél a szappanál nem tettem bele semmilyen illóolajat, mert nem éreztem úgy bármelyik is illene a sörhöz. Egyébként is van aki már megdicsérte a natur szappanjaimat, hogy a gyerekkora illatát idézi.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése